O oaza de verdeata si liniste la Hotelul Cris din Chisineu Cris! Asta-i Romania mea...

In urma cu vreo 20 de ani, am avut (ne)sansa sa lucrez in turism, in deja celebrul SC Turist-Semenic SA, la mult discutatele hoteluri, celebre e drept, mai mult inainte de 1989, Nedeia si Semenic, decat in zilele noastre, devenite adevarate ruine in plina statiune montana, Semenic... De-atunci, evit sa ma cazez in locatii tutancamonice, preferand locatiile marunte de la pensiuni sau moteluri... Dupa mai bine de 17 ore de condus la drumul catre casa, la ceas de-amurg, am intrat in tara in judetul Arad pe la vama din Varsand. La putin dupa intrarea in tara, oboseala m-a indemnat sa trag la un colos care mi-a iesit in cale: Hotelul Cris! Am zis sa opresc, sa alimentez la statia de alimentare cu combustibil din fata hotelului... Am incercat sa-mi dezmortesc picioarele aruncandu-mi privirile spre hotelul din fata mea. Am facut cativa pasi pe-o alee frumos ,,condimentata’’ cu multa verdeata pusa in valoare de rusticul romanesc traditional... Am zis pe loc: raman! Am tras masina in cocheta parcare din fata hotelului, nu foarte aglomerata dar deloc libera... Mi-am cautat un loc unde sa fie in siguranta totusi... ,,Puteti parca oriunde, masinile sunt in siguranta, pentru ca parcarea este asigurata cu supraveghere video’’ l-am auzit pe baiatul care-mi alimentase de la pompa de benzina masina si-mi citise parca gandurile... Am fost intampinat cu un zambet inca de la intrarea in holul pe care-am putut citi mare RECEPTIE... Intr-o liniste deplina, doar susurul apei isi facea auzita vocea printre naturalele pietre din artificiala fantana cu pesti si broaste testoase, inconjurata de multa verdeata... ,,103 e camera dumneavoastra, dar va conduc...’’ am auzit-o pe domnisoara draguta de la Receptie... Lumini si luminite, verdeata peste tot, de jos de la minibazinul cu fantana arteziana, pe scarile care duceau la etaj, pe holul catre 103-ul meu... ,,Micul dejun este de la 7 la 9. Daca sunteti obosit si nu puteti cobora, sunati la receptie si puteti folosi room service-ul...’’ mi-a sugerat domnisoara de la receptie... ,,dar pana maine mai este azi...’’ a continuat... Hotelul Cris, este situat in localitatea CHISINEU CRIS din judetul ARAD, la iesirea spre ORADEA, la 43 km de ARAD si 21 km de vama VARSAND. Desi este un hotel cotat cu 3*, conditiile de cazare si masa, dar si serviciile oferite de personalul care deserveste unitatea, sunt undeva la granita celor 5*, si spun asta ca unul care si-a petrecut in acest hotel cateva zile, intr-o adevarata oaza de verdeata si liniste deplina. Am intrat intr-o camera perfect aerisita. M-a ,,lovit’’ in fata aerul conditionat pe care l-am oprit imediat... Am deschis usa balconului si-am iesit pe terasa... Mi-am aprins o tigare sprijinindu-ma de balustrada... Priveam in zare la inca albastrul curat al cerului... Am intrat in camera si-am studiat-o... Patul mare dublu mi-a facut cu ochiul inca de cand am intrat, dar recunosc ca l-am neglijat cu toata oboseala acumulata pe drum... Am coborat in holul receptiei si-am fost intampinat cu un zambet... ,,E totul in ordine?’’ Am reusit sa ingaim un ,,Mda...’’ Am vrut o cafea si-am fost indemnat catre terasa din fata sau sa iau un loc la una dintre mesele din gradina de vara... Mi-a fost greu sa aleg, recunosc... M-am asezat totusi undeva langa una dintre artezienele frumos amplasata langa un podulet, rustic si el... Urmaream cu privirea un cuplu... Probabil in trecere si ei... Se pare ca n-am fost singurul uimit de minunatiile gradinii de vara din incinta Hotelului Cris... Mi-a fost adusa cafeaua... ,,Daca doriti sa mancati, sau altceva...’’ imi spune tanara domnisoara serviabila indepartandu-se... Mi-am savurat tigarea (corect spus tigarile) si cafeaua... Linistea era intrerupta de oracaitul broastelor si cantecul greierilor... Mirosul placut de fan proaspat cosit acoperea mirosul cafelei... Timpul trecea pe nesimtite... Se aprind becurile pe rand, si pe nesimtite vad pe scaunele de la mese si alte persoane... Poate-au fost acolo, sau poate-au aparut intre timp... Oricand s-a petrecut asta, totul a fost discret... Parca fara sa deranjeze pe cei din jur... Se inserase de-a binelea... Am intrat in restaurant si m-am asezat stingher la o masa... Un grup numeros de copii-sportivi, cu siguranta din Republica de peste Prut, participanti la Cupa Crisius inceputa chiar in acea zi in orasul aradean, ocupau ,,doua’’ mese... Cred ca vreo 40 sau mai bine de-atat de persoane... Am vrut o ciorba si-am ales un Gulas... Ma gandeam si la felul al doilea, dar... Dupa Gulasul de la Hotelul Cris, n-am putut decat sa transmit un 10 bucataresei... M-am retras discret catre 103-ul meu... A doua zi aveam cu siguranta treaba si-am adormit profund... La cafeaua de dimineata servita in gradina de vara, aveam sa aflu: ,,  La noi clientii se pot caza in 26 de camere single sau double cu bai proprii, cu televizoare LCD, telefon, acces gratuit la wirelles la internet, aer conditionat.  Restaurantul ofera 350 de locuri inauntru si pe terase, avem si o sala de conferinte. Oferim clientilor si room service... La noi se organizeaza si diferite evenimente si mese festive. Avem si o statie de distributie carburanti, dar avem si magazin piese auto, spalatorie auto...’’ aveam sa aflu de la serviabila domnisoara care mi-a servit cafeaua... Am cerut nota si serviabila domnisoara parca nu vroia sa ma lase sa plec... Adevaratul turism poate asa se face, atragandu-te in mrejele lui... ,,Daca doriti, avem cateva obiective turistice destul de interesante in zona. Avem spre exemplu, Strandul Neptun din Arad, care este cel mai mare din Europa. Avem Baile termale private de la CASTELUL SOFRONEA, aflate la 10-12 km de Arad. Avem tot aici aproape, Padurea Regala de la Socodor dar si Monumentul eroilor graniceri si casa lui MIHAI VELICIU, participant la elaborarea Memorandumului. Daca sunteti iubitor de natura, avem in zona Parcul dendrologic Macea si parcul de pe malul Muresului’’... Dar cum ,,Calatorului ii sade bine cu drumul’’... Mi-am facut insa o promisiune: N-am sa evit Hotelul Cris daca voi mai avea ocazia sa trec prin zona...

Pentru contact, nu ezitati sa apelati: